V prípade ak sa chcete umiestniť s vašou webovou stránkou na vyšších pozíciach vo vyhľadávaní, potrebujete spätné odkazy. Pýtate sa ako vytvoriť spätné odkazy?
Predpokladám, že keď ste na túto stránku prišli tak už viete čo je spätný odkaz. Ak to už teda viete, môžete tento odsek textu preskočiť. Tí čo nevedia čo je spätný odkaz, tak spätný odkaz je kúsok html kódu, ktorý odkazuje na vašu stránku. Napríklad toto je spätný odkaz.
Tak teda už viete čo spätný odkaz je a teraz načo je vôbec dobrý? Ak sa chcete umiestniť s vašou webovou stránkou v popredných rebríčkoch vyhľadávania budete takýchto spätných odkazov mnoho ( záleží podľa kľúčového slova na ktorom sa chcete umiestniť).
Spätný odkaz by mal smerovať z cudzej stránky na vašu a je to akoby signál pre Google, že vaša stránka je relevantná a tak umiestni vašu webovú stránku vyššie. Ak máte problém, že vaša webová stránka je dole vo výsledkoch vyhľadávača, mali by ste si začať tieto spätné odkazy budovať.
Predtým než si vôbec začnete tvoriť spätné odkazy, presvedčte sa o tom, že vaša stránka je v poriadku. Onpage seo optimalizácia je veľmi dôležitá ak sa chcete umiestniť s vašou webovou stránkou na vyšších pozíciach a neodporúčam na stránke niečo robiť dokým toto nebudete mať v poriadku.
Tak už vieme čo je to spätný odkaz a sme informovaný o tom, že by sme mali mať spravenú onpage SEO optimalizáciu našej stránky. Tak teda sme pripravený ísť tvoriť samotné spätné odkazy. Ale spomeniem ešte zopár informácií, ktoré by ste mali vedieť o spätných odkazoch.
Ak sa vám dá, skúste aby spätný odkaz bol pripravený ako anchor. To znamená, že samotný link je iba na slove/vete pre ktoré robím seo optimalizáciu. Napríklad anchor pre slovo Linkbuilding vyzerá takto: Linkbuilding.
Taktiež máme 2 tipy spätných odkazov a tými sú follow a no follow. Follow znamená, že spätný odkaz webová stránka "odporúča". No follow je keď webová stránka spätný odkaz "neodporúča". Je to faktor, ktorý Google tiež berie v potaz. Napríklad no follow odkazy sú v komentároch alebo na fórach. Follow odkazy napríklad v článkoch alebo na samotných stránkach.
Dobrým zdrojom spätných odkazov je katalóg webových stránok. Na slovensku sú to napríklad Zoznam a Azet. Dávajte si však pozor do akých katalógov stránku registrujete pretože registrácia do niektorých môže byť viac na škodu ako úžitok.
Ďalším veľmi dobrým zdrojom aj organickej návštevnosti je prispievanie do internetových fór. Takéto odkazy sú síce častokrát no follow, ale určite sú hodnotné. Dobrými fórami sú napríklad Modrykonik.sk, Refresher.sk alebo Sashe.sk
Najlepšie spätné odkazy sú jednoznačne z PR článkov alebo guest postingu. Hlavná logika za tým je, že napíšete (alebo si dáte napísať) článok, ktorý sa uverejní na inom portáli. Takýto článok by mal samozrejme byť k téme a obsahovo jedinečný v ktorom sú umiestnené spätné odkazy na našu stránku.
Netreba zabúdať na tvorbe spätných odkazov aj na našom webe. Mať dobre prelinkovaný web je vec na ktorú webmaster často zabúda. Môžete si napríklad písať blog a v nom odkazovať na nejaký váš produkt alebo podstránku. Aj takéto odkazy sa berú ako faktor.
Ak stále neviete ako si dať rady môžete využiť moju službu SEO Optimalizácia a spoločne sa na to pozrieme. Prípadne ak by ste potrebovali webovú stránku tak pozerajte Tvorba web stránok.