Do môjho portfólia projektov momentálne pribudol nový e-shop, ktorého väčšinu produktov, tvorí originálne domáce pálené. Prečítajte si, ako som robil tento projekt a čo všetko stálo za vytvorením najprv „jednoduchého e-shopu“ (v spolupráci s agentúrou Compania).

Popis projektu

Projekt je vlastne prerábka starého e-shopu Pálime Ovocie. Našim cieľom bolo zmodernizovať dizajn, pridať novú funkcionalitu a zlepšiť rýchlosť a odpoveď starého e-shopu na platforme WordPress. Hlavnou zmenou bola sepáracia e-shopu od hlavnej stránky do ich vlastnej inštalácie. Predtým bol e-shop na jeden administratívnej úrovni s prezentačnou stránkou, čo bol pre nás nie úplne ideálny stav, lebo sme chceli prerábať iba e-shopovú časť nového webu.

Dizajn

Moja prvá úloha, pri tvorbe projektu bola voľba dizajnu pre nový e-shop. Prešli sme si viacero možností a klient si nakoniec vybral ísť cestou šablónového riešenia. Z viacero alternatív sme si vybrali template EzBoozt.

V konečnej obsahovej štruktúre stránky som nijak extrémne nešpekuloval a držal som sa pôvodného dema, do ktorého sme si nahrávali svoj obsah a ohýbali template podľa potreby. Jednou z takýchto ohýbačiek bolo aj napríklad znázornenie vlastností produktov. O tom vám však poviem o trošku neskôr.

Prenos produktov

Ďalším taskom v mojom to-do liste, bol prenos produktov zo starého e-shopu na nový. Myslel som si, že to bude celkom jednoduché – nebolo. Tak trošku som neočákval, že exportovať produkty, kde je multijazyčnosť, bude také problémové. Vyskúšal som niekoľko modulov na import / export produktov a žiadny nefungoval korektne s viacjazyčnosťou od WPML.

Nakoniec som to musel vyriešiť tak, že som manuálne vyexportoval iba Slovenské produkty cez natívný WooCommerce exportér a k 88 nahratým produktom, som musel pripraviť preklad manuálne.

SEO

Na stránke som robil aj kompletnú službu SEO optimalizácia tá spočívala vo vygenerovaní meta značiek pre každú podstránku, správne nastavenie indexovania a v úprave a formátovaní obsahu. Webstránku sme taktiež registrovali do katalóg stránok.

Znázornenie vlastností produktov

Klient chcel pri produktoch lepšie a viditelnejšie zobrazovať vlastnosti produktu, konkrétne % alkoholu, objem a EAN. Tento problém sa mi nakoniec podarilo vyriešiť použitím modulu WooCommerce Show Attributes.

WooCommerce Show Attributes

Modul robí to, že pri produkte zobrazuje vybrané atribúty produktu. Modul mi poskytol celkom dobrú platformu, ktorú som si potom upravil podľa potrieb – napríklad som pridal ikonky a naštýloval tak, aby to celé sedelo to celkového dizajnu témy. Ešte som však musel manuálne pridať atribúty k všetkým produktom, aby malo samozrejme čo zobrazovať. Celkovo som pridával asi 3 atribúty k všetkým produktom, na stránke bolo okolo 80 produktov, potom samozrejme ešte angličtina – no celkovo som musel manuálne pridať okolo 480 atribútov.

Zobrazovanie atribútov produktov

Zobrazovanie atribútov produktov

Viacjazyčnosť

Z predchádzajúceho e-shopu sme chceli zachovať viacjazyčnosť stránky. Išli sme konkrétne do jazykov Angličtina a samozrejme Slovenčina. To znamená, že všetky produkty, stránky, kategórie a značky museli mať svoje preklady hotové.

Variabilné produkty

E-shop taktiež obsahuje variabilné produkty, variabilné produkty a ich vlastnosti som musel manuálne preklápať z predchádzajúceho webu. K vlastnosti Objem sme zároveň chceli pridať možnosť výberu ako obrázok, kde sa ako obrázok zobrazuje flaša daného objemu.

VariácieObjednávkový proces

Nastavili sme, aby objednávky fungovali iba zo Slovenska. Každá fľaša má zároveň v systéme zadanú svoju hmotnosť a na základe hmotnosti potom vypočítava pri objednávke konečnú cenu dopravy. Platiť sa dá buď na dobierku, osobne alebo pomocou platobnej karty.

V prípade ak by ste mali záujem o podobné riešenie, neváhajte ma kontaktovať.

Chcel by si sa vyjadriť?